Na kateri točki preprečevanje bolezni zahteva višji davek kot bolezen sama?

Nošenje maske z namenom preprečevanja prenosa kapljičnih okužb ima svoj smisel, ne gre pa prezreti, da ima takšno početje lahko tudi nekatere neželene stranske učinke.

Zaradi časovno obsežnejših obdobij in pogostejšega pokrivanja ust ter nosu, že naprimer prekomeren CO2, ki se kopiči v naših telesih zaradi nošenja pokrival, ne prinaša dodatnih koristi, temveč povzroča hitrejšo utrujenost, slabšo regeneracijo in znižuje učinkovitost našega delovanja.

Ravnovesje v organizmu je izzvano (pre)večkrat in nekateri posamezniki so najbrž že nekoliko predozirani s CO2, kar je lahko še en dodaten razlog zakaj smo lahko bolj razdražljivi, anksiozni, depresivni, prestrašeni in na nek način manj zdravi oziroma manj odporni na stres.   

Da pa se nekdo ne počuti najbolje ob višji koncentraciji CO2, poleg nošenja pokrival lahko obstajajo še vsaj trije dodatni razlogi:

a) oteženo izločanje CO2 iz telesa

in/ali

b) visoka koncentracija CO2 v okolju

in/ali

c) nizka toleranca na porast CO2 v našem organizmu (= slabša psiho-fizična pripravljenost).

Ko je koncentracija CO2 višja od referenčne, se zniža tudi pH pod običajno vrednost 7,365, kar pomeni, da se zviša kislost krvi, medceličnine in celične tekočine, ki mora biti nato čimprej regulirana, saj so nekje pri vrednosti 6,8 celice že smrtno ogrožene.

Če se srečamo z daljšimi obdobji »zakisanosti« se pojavi večja verjetnost, da se srečamo tudi z višjo obremenitvijo tkiv in organov z odvečnimi kislinami. To pa lahko vodi do številnih težav h katerim spadajo številna zdravstvena stanja kot so:

  • vnetno-degenerativne spremembe gibalnega aparata,
  • putika,
  • revma,
  • celulit,
  • poškodbe vezivnega tkiva,
  • migrena,
  • osteoporoza,
  • bolezni srca in ožilja,
  • prebavne težave in črevesna vnetja,
  • utrujenost,
  • živčnost,
  • motnje spanja,
  • bolečine v mišicah in sklepih,
  • spremembe na koži, laseh in nohtih,
  • zmanjšana sposobnost koncentracije,
  • zmanjšana fizična sposobnost,
  • ipd.

Seveda vseh izzivov nikakor ni možno rešiti le s prilagoditvijo dihanja in ni za vse kriva le višja koncentracija CO2 in/ali nošenje maske, ni pa odveč, če se bolj zavemo v kakšnem okolju živimo, t. j. najprej svojega telesa, ki je naše primarno okolje in tam poskrbimo za kar se da optimalne pogoje za bivanje.

Zato še preden bi morebiti začeli kazati s prstom en na drugega in bi si zaželeli na silo spreminjati vse okrog sebe, bo obisk gozda verjetno en najbolj smiselnih prvih korakov na poti proti rešitvam in boljšemu zdravju, potem ko bomo izdihan (prekomeren) CO2 izmenjali za O2 z rastlinami (simbioza).

Zatorej tudi ni pravično po krivem obsojati zgolj nošenje mask za naše slabo počutje, saj nam te ob primerni uporabi lahko tudi precej koristijo.

Nenazadnje, poleg zaščite pred prenosom kapljičnih okužb, občasno nošenje mask lahko zelo koristi vsem tistim, ki zaradi hipervetilacije izdihujejo preveč CO2 (astmatiki, športniki, tisti, ki veliko govorijo ipd.) in imajo po drugi strani prenizko koncentracijo CO2 v primerjavi z O2.

Tudi višje koncentracije O2 od referenčnih vodijo lahko namreč do sprememb v pH-ju, kar nam tudi ne koristi, saj na ta način telesne tekočine postaneje preveč bazične (celice so smrtno ogrožene pri vrednosti pH okoli 7,8).

Torej, pri takšnih posameznikih je občasno nošenje mask, z namenom dviga koncentracije CO2 v telesu in posledično boljše oksigenacije tkiv (Bohrov efekt),  celo priporočljivo. Če še enkrat spomnim, optimalni pogoji za delovanje našega organizma, naj bi bili pri vrednosti 7,365.

Skratka, počutje ob nošenju maske je lahko precej dober indikator v kako dobri kondiciji se trenutno nahajamo, nikakor pa nošenje maske ni edina stvar, ki vpliva na našo kondicijo in zdravje.

Nanju vpliva predvsem sposobnost ohranjanja ravnovesja na več različnih nivojih. Če se bomo trudili le v eno smer, se bomo vedno nekoliko oddaljili od druge.

Posledično s takšnim načinom delovanja obstaja tveganje, da se vsi tisti, ki se bodo ukvarjali zgolj z boleznijo in preprečevanjem le-te odmaknejo od zdravja in plačajo višji davek kot pa bi ga zahtevala bolezen sama. A vendarle, ne gre pozabiti, da se lahko zgodi tudi obratno.

 

Želiš s preprostim testom izvedeti na kakšnem nivoju je tvoja trenutna toleranca na CO2 in z njo povezana telesna pripravljenost?

Izvedi test (klik)

 

Te zanima interpretacija tvoje meritve in kako je možno toleranco ter kondicijsko pripravljenost dvigniti relativno hitro na višji nivo?  

Pošlji sporočilo za rezervacijo termina za posvet! (klik)


Želite biti obveščeni o aktualnih treningih, novicah, seminarjih in delavnicah?

Prijavite se na e-novice.